Tündék, mágusok, törpék és harcosok. Orkok helyett a “Qunari “, megannyi specializált karakter lehetőségével és egy elképesztő részletességgel tökéletesített fantasy világ.
Talán ezek lennének az első szavaink, ha le kellene írnunk a Dragon Age: Inquisition-t pár mondattal.
Mióta a Skyrim a 2011-es évben megjelent, azóta persze minden quest-et “kimaxoltunk” és a legszínesebb főhőssé avattuk magunkat a jó és a gonosz célokért egyaránt küzdve.
Alduin kiiktatása és a Dark Brotherhood fölötti hatalom átvétele után azonban nem akadt sok dolgunk, így pár évvel később lehetőségünk lett arra, hogy újra és láthatólag örökre elvesszünk egy új komplex és összetett fantasztikus világba.
2014-et írunk amikor is a Bioware előrukkolt a Dragon Age szériák folytatásával, a Dragon Age: Inquisition-nal.
A David Gaider tollából kikerülő újabb és titokzatosabb karakterekkel dúsított világ teljesen elcsavarta a fejünket és véglegesen beszippantott a fantázia végtelen világába.
Az alapoknál kezdve a játék a következő alkalmatosságokon érhető el: Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, és Xbox One.
A spoilerek veszélyes vizeit kerülgetve, az alaptörténetet csak felvázolva szeretnénk átadni a számotokra.
A főhősünk: a négy race (Ember, Elf, Qunari és Dwarf) között választhat és olyan alkategóriák közül szemezgethet mint: Rouge, Warrior és Mage.
Mindegyik class–nak megvan a maga varázsa és különböző specializációkkal a végtelenségig tökéletesíthető és fejleszthető.
A karakterek kinézetére vonatkozólag átfogó lehetőségeink vannak az arc módosítására és specializálására.
Extrém hajviseletek, tetoválások, kis vagy nagy tünde-fül-méret, minden, ami a fejrészen található, az módosítható.
A játék készítői nemcsak a karakterek külsejében, hanem az őket körülvevő környezet létrehozásában is megvillantották mesteri kódoló- és design képességüket.
Az egyedi karakter és környezet design mellett természetesen a játék írói is bebizonyították szakértelmüket.
A fő story-line feszített izgalma mellett, a side quest-ek mennyisége és szintén egyedisége figyelemre méltó. Elvétve található csak unalmas feladat, ha mégis belebotlanánk egybe, akkor az hamar véget is ér. A főhőst, vagyis minket körülvevő közeli karakterek mélysége és összetettsége miatt valóban úgy érezhetjük, mintha a játék karakterei valós személyek, mégpedig a barátaink vagy ellenségeink lehetnek.
Saját személyiségünk bevitelére is lehetőségünk adódik, ugyanis minden párbeszéd és történés alkalmával különböző feltett kérdések és megadott válaszok közül választhatunk.
Ami a környezetet illeti, a játék kibontakozása során rengeteg új helyszínnel ismerkedhetünk meg, amik mindegyike egyesével komplex történetet, quest-eket és személyre szabott egyedi populációt, éghajlatot, építményeket és természetet prezentál.
Ami az animációt illeti, egy teljesen immersive élményben lehet részünk, a visszhangoktól a csillogó kristályokig a lovunk által felrúgott porig, egyszóval minden apró részleten megakad a tekintetünk. A folytatással kapcsolatban egy kollektív tudatlanság és vita uralja az internetet, ám annyit elárulhatunk, hogy bemutató már készült ezzel kapcsolatosan, és egy bizonytalan cikk is megjelent már a folytatásról.